The Court

In The Court ruimte kun je vanaf 1 oktober onderstaande groepslessen volgen:


POWER

De POWER les is een echte Powerlift les. Er is maar 1 doel voor ogen en dat is: zoveel mogelijk gewicht tillen.
‘Als powerlifter ben je continu bezig met het opbouwen van kracht voor je “One rep max” (1 herhaling maximaal gewicht). Dat is het moment dat je sterk moet zijn en bewijzen wat je kan. 
Er staan drie oefeningen centraal:

  • back squat
  • bench press
  • deadlift


Tijdens de les werk je in periodes van 4 weken naar de one rep max toe.
 

TRX

De TRX training is ontstaan bij de Amerikaanse Navy Seals en ontwikkeld kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd. De TRX is een mobiel trainingsmiddel wat gebruik maakt van de zwaartekracht en het lichaamsgewicht van de sporter. Met letterlijk honderden verschillende oefeningen, variaties en combinaties, komt er geen einde aan de mogelijkheden waarop je TRX kunt inzetten om te trainen.
Hoe zwaar de oefening is wordt door jou zelf bepaald, door simpelweg je lichaamspositie aan te passen. 
De oefeningen komen overeen met het natuurlijk bewegingspatroon en stimuleren daardoor een verbetering van de houding en het bewegingspatroon in het dagelijks leven.
De TRX is de les bij uitstek om je eigen lichaam sterker en mobieler te trainen. Je traint op en zeer veiligie en effectie manier.
 

SPRINT

Sprint is de enige cardio les op 4 verschillende cardio toestellen! Het is een HIIT les van 30 minuten, waarin je optimaal calorieën verband en snel fit wordt. 
De les wordt gegeven op een roeier, de ergo ski, de assault bike en de S-drive en bestaat uit 4 blokken van 5 minuten. Ieder blok ga je klimmen en sprinten op één van de apparaten.
Je kunt zelf de intensiteit van de work-out aanpassen middels de weerstandsknop, zodat wanneer je goed warm bent je de trainingsintensiteit kan verhogen.
Bij sprint moet je tot het gaatje gaan wil je de finish behalen.

CROSS

CROSS is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in een trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd. 
Trainingen bestaan uit een warming-up, een technisch gedeelte om de bewegingen te leren en een intensieve training, een workout of the week (WoK) van 10 à 20 minuten. 
Gedurende de training wordt er gebruikgemaakt van barbells, dumbbells, kettlebells, zandzakken, touwen en pull-up-bars.
De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen.

Het doel van Cross is om ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid zo snel mogelijk fit en gezond te worden.

Rinus (63)

"Mede door voedingscoach en trainers, ben ik 35 kilogram afgevallen binnen een periode van 7 maanden."

Rinus (63)
Susan (37)

"Zelfs ik ben sporten leuk gaan vinden, dit had ik nooit gedacht een jaar geleden."

Susan (37)

"Ik was vorige week 18kg kwijt, ik hoop de 25 aan te tikken voor de communie van mijn dochter in mei."

Anouk Daniëls (46)
Ton

"Mijn doel was om 20 kg af te vallen, dit doel bereikte ik al na 6 maanden!"

Ton